menu: Home Books Follow Chat box Sitemap


NOTE** Pindah ke URL baru: solslum.blogspot.my
STICKY** Drop your Link! + Mini Giveaway #01

Monday, May 2, 2011

Solitude Slumber

atau di panjang kan:
Lady in her Solitude Slumber

apakahhh?? ntah apa pa title blog kau ni!

Solitude
solitude n 1. state of being alone, without companion, bersendirian, berseorangan: here, in this lonely place he lived in ~, di sini, di tempat yg sepi ini, dia tinggal bersendirian;Kamus Inggeris-Melayu Dewan

Slumber: ada 2 cabang; Slumber & Selamba

slumber n (liter.) sleep, tidur: I shall not disturb his ~, saya tdk akan mengganggu tidurnya; fall into a deep ~, tidur dgn nyenyaknya;Kamus Inggeris-Melayu Dewan
selamba1. pd lahirnya macam biasa (sedang­kan sebenarnya telah berlaku sesuatu), ber-lagak seolah-olah tidak tahu, berpura-pura: kami pun turunlah buat muka ~ macam orang ada tiket kelas satu; 2. kurang ajar, tebal muka, tidak tahu malu.

Dulu aku dikenali dengan perimuka Selamba (& poker faced, as well as impudent), sampai laa sekarang. Kalau ada apa-apa, mesti buat selamba.. orang cakap la.. tapi itu memang aku.. aku bukan mau buat-buat selamba pun. Walaupun muka aku macam tu, aku kalah dengan 'lawak'. sebabnya Aku suka Ketawa.

jadi, Kenapa aku Selamba?
Sebab aku x hepi, malas, memang aku impudent(rude).

Kaitkan Solitude + Slumber + Selamba; kiranya stori macam ni;
Hime is living solitude from the beginning of her life. She fell into a deep slumber, and no one has awaken her inner self. She keep on living but only her face and body wasn't her's to begin with.

No comments:

Post a Comment