menu: Home Books Follow Chat box Sitemap


NOTE** Pindah ke URL baru: solslum.blogspot.my
STICKY** Drop your Link! + Mini Giveaway #01

Friday, May 6, 2011

Tumblook; blogger template that looks like tumblr dashboard?

err... aku dalam proses mengcodingcincai template.. aku bagi nama dia tumblook.. huhu.. tapi masih dalam proses, jauh lagi perjalanan.. hehe..

biasalah, aku bukannya pernah study pasal coding-coding ni. Kalau masa dulu-dulu, aku pernahlah cuba-cuba buat 2 3 layout untuk website, tapi asas table ja. dan mestilah menjadi!! hehe..

aku teramat lah suka main dengan html masa dulu-dulu, atau di zaman jahilliah aku. tapi cakap pasal template blogger. kan .xml... errr... aku kena study dulu. hehe.. w3schools la jawabnya..

tapi aku takkan paham apa yang aku baca, selagi aku tak buat. Jadi inilah projek .xml sulung aku! yang betul-betul aku punya!! hehehe.

Kalau template yang aku pakai sekarang ni dari blogger template designer.. Template Lonely Star aku buat guna Artisteer.. kali ni aku buat pakai jemari aku, dengan sedikit ilmu, dan reference dari template lain. ngehngehngeh..

tunggu jangan nda tunggu

No comments:

Post a Comment